Zatykający się układ paliwowy raczej nie należy do częstych awarii. Warto jednak pamiętać że filtracja paliwa jest niezwykle ważna, szczególnie w silnikach wysokoprężnych.

Obecnie w markowych stacjach benzynowych kupujemy paliwo dobrej jakości, więc przypadek zatkanego układu paliwowego należy do rzadkości. Jednak też niestety nie można powiedzieć że w ogóle nie występuje, szczególnie w silnikach diesla.

Właściciele samochodów z silnikami benzynowym, mogą spać spokojniej gdyż silniki te nie cierpią zbyt szczególnie z powodu zanieczyszczeń w paliwie. Mimo wszystko warto wymienić filtr raz na dwa lata, w zasadzie nie możemy zobaczyć jak czyste paliwo wlewamy do swojego pojazdu i ile zanieczyszczeń pozostaje w filtrze, a im jest ich więcej tym robi się większe ciśnienie w filtrze oraz co ważniejsze filtr blokuje przepływ benzyny.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne sprawa z filtrami wygląda wygląda nieco inaczej. Oczywiście silniki te również potrzebują bardzo czyste paliwo, a dodatkowo może dochodzić do problemu mętnienia i zwiększania swojej lepkości paliwa wraz ze spadkiem temperatury – taka sytuacja może występuje w zbiorniku i filtrze paliwa.

W filtrach dla silników napędzanych olejem napędowym znajduje się odstojnik który gromadzi wodę oraz cięższe frakcje oleju. W lecie nie jest to istotne, jednak kiedy zawita zima powinniśmy regularnie czyścić filtr co kilka tysięcy kilometrów.

Jeśli wybierasz się na dłuższą podróż w zimie warto by było poluzować odstojnik i spuścić z niego zanieczyszczenia.

zapraszam również do przeczytania artykułu jak nie dać się zimie, zima nadchodzi wielkimi krokami, nie dajcie się zaskoczyć… jak nasi drogowcy co roku 😉